Musik > Det mesta

Att musik kan styra ens känslor är så märkligt. Från att vandra i söndagsmörkrets blöta och ruskiga nedstämdhet kan humöret vända likt en hårnålskurva och bara klättra, och klättra. Det är så underbart. Helt plötsligt känns det som att man klarar allt.

Hur kan det vara så!? Är jag bara galen eller är det så att det faktiskt stämmer, tanken att en samling ljudvågor uppspleade i rätt takt får oss att må bra?
När jag hör en viss låt kopplar jag den oftast till någon kännsla, oundvikligt. Det har bara med minnen att göra. Minnen som väcker känslor. Jag drömmer mig till en fantasivärld, likt den här men efter egna önskemål. Det är inte svårt.

Det är inte så farligt som det låter (/jag skriver). Jag var bara tvungen.

Vad tycker du?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0