daddy cool

Hej hopp. Det finns dagar som verkligen är bra-dagar. Då alla ens förväntningar man tidigare gett upp till 99% tar tidernas vändning. Då kan man inte vara annat än nöjd. Det är så jävla skönt, fruktansvärt värt!

Mycket bra tillfälle att fira med en kopp varm oboy!
Här är mitt recept (med oboy så menar jag varm choklad, ni vet)
För en vanlig kopp:
  • 1 Msk kakao
  • 1 Msk socker
  • Mjölk
Blanda först ihop kakaon och sockret i botten, så att det inte är några klumpar. Häll sedan på 1/10 av mjölken och rör det till en smet (detta gör att det blir mindre klumpar). Häll på resten av mjölken och rör ordentligt. Ställ koppen i micron och kör på maxeffekt (typ 750 Watt) i 1½-2 minuter (beroende på vilken micro man har, pröva dig fram!)
Galet mysigt att bädda in sig med massa filtar i soffan, ha en kopp i handen och så bara slå på ens favoritfilm som man kan se hur många gånger som helst! Åhh och så får det gärna vara mörkt och snöa lite utanför också hehe aallright det blir ju bra grejjer!

Igår var det farsdag. Vi brukar inte fira det så högtidligt men vi avnjöt en god middag, och så fick pappa en fet teckning av mig. Gav ni något till era farsor?

Jag vet att det ser ut som jag snott den från vilket dagis som helst (men den är faktiskt gjord med spritpennor och det är inte enkelt)! Haha


Vad tycker du?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0