möjligheter

Det är viktigt att kunna hitta på och göra saker med sig själv, typ hobbies. Annars skulle man sjunka genom marken av uttråkning.

Imorgon kommer vara 3e dagen i rad jag går upp till mossen för att träna hockey, och jag förvånas faktiskt över min förmåga att ha kunnat haft 2 riktigt fina dagar samtidigt som jag inte har kunnat prata verbalt med någon annan människa. Andra kommunikationsmedium blir såklart mycket viktigare, jag har ju fortfarande kontakt med alla.

Jag undrar vad stumma människor gör på fritiden. De kan ju säkerligen teckenspråk etc. så helt omöjligt har dem nog inte att umgås. Men det kan ju bli grova problem, tänk om deras bästa vänner inte kan tyda alla viftningar och hand-symboler? Fyfan vad det måste suga. Fast är de goda vänner så löser de det säkert. Men det är så mycket här i livet som man som medborgare i ett av världens välfärds-rikaste land (tror jag) som man tar för givet! Hur många är det som är bönder i världen? Typ 1/3 ? Alltså en på 3 att man istället för att må som en prins (och sitta i ett varmt hus och skriva blahablaha på en websida) jobba till skymning på ett regningt risfält i Kina. Eller kanske virka mattor till man dör i Indien.

Nu spårade mina tankar iväg en aning, men gör alltid det bästa av din situation Viktor, Du har alla möjligheter. (Ni också(Jag har nämerligen hittat ett statestik-verktyg och ser att det är 2 främlingar som varit här, mycket spännande!))

Vad tycker du?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0