Minnie

En frukost blir sällan så ultimat som på hösten/vintern. Det är mörkt och kallt ute. Man sitter inne i mörkret med tända ljus och myser med familjen som också skall upp tidigt. Favoritkoppen är viktig. Den är precis lagom fylld med den varma drycken. Goda mackor och sessongens frukt utgör resten av frukosten.

Jag längtar tills jag börjar jobba och kan uppleva dessa frukostar.

En ny dag ger nya möjligheter, det är riktigt bra.

Vad tycker du?
Postat av: jockepocke

åååh, en perfekt frukost är det bästa som finns. när man småfryser lite och dricker varm oboy och rostade rågmackor... ska se till att baka rågbröd regelbundet.. .kan inte få nog av att äta det! funkar både färskt och rostat och med alla pålägg (fy för marmite, jordnötssmör och nutella!)



Nyazeeländsk oboy är blää. vet aldrig vad jag ska dricka på morgonen, kaffe passar verkligen inte till mackorna eller filåflingor, tvingas törsta mig igenom mackorna för att sedan dricka. det suger. måste skaffa lite äppeljos eller nåt för detta håller inte i längden och rostade mackor med ett glas vatten är det dummaste jag nånsin provat på...

2009-11-09 @ 06:12:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0