snö i oktober

Hej kära läsare. Jag sitter här med mys sockorna på och chillaxar på mitt rum. Det snöade nyss ute, vilket gjorde iallafall mig glad.

Det blev ett långt lov. Mycket längre än planerat. Det är svårt att hitta ett jobb där man kan bli anstäld på heltid.
En sak som är bra med att vara arbetslös är att man har mycket tid över till intressen, en dålig sak är att det är aldelles för mycket tid! Jag kan bli tokig på att vara hemma ibland.
Men, jag har kommit upp med en brilljant lösning!
Självfallet skall jag aldrig någonsinn ge upp jobbskandet, men undertiden som arbetsgivarna lägger mitt CV i högen "Odugliga ungdomar" (utan att ens ha läst igenom det) så passar jag på att skaffa mig lite mera hobbies. Spela gitarr, rita, träna löpning och träna över huvudtaget är något man kan ägna mycket tid åt när man är själv tycker jag. Sen kan man alltid hjälpa till med allt möjligt hemma! Det är skönt, för man måste inte vara slö om man inte väljer det.

Vad tycker du?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0